Menu Sluiten

DE HOUTSCHE RFC

‘April 2016: een paar vaders hebben het idee opgevat om lekker met hun kinderen te gaan rugbyen in een park in Haarlem. Wat begon als een soort van grap, “we gaan onze eigen rugbyclub oprichten”,  is na twee jaar de waarheid geworden. De Houtsche RFC is een feit! En oh wat zijn we trots.’

De Houtsche RFC is de rugbyclub in de omgeving Haarlem-Zuid, Heemstede. De club is voor kinderen in de leeftijd van 4-16 jaar. We zijn een club waar kinderen kennis kunnen maken met de rugbysport en waar ze met plezier & respect rugby leren spelen. We hebben inmiddels meer dan 150 jongens & meisjes die lid zijn.

Iedereen is welkom en mag gratis een aantal keren meespelen om het spel te leren kennen. Plezier en lekker bewegen staat voorop. We zijn een club die vrijwillig door ouders wordt gerund. Ook voor ons staat plezier en saamhorigheid voorop.

De naam is ontstaan doordat we begonnen zijn met het geven van trainingssessies in de Haarlemmerhout, het oudste stadsbos van Nederland. De Hout staat bekend om haar herten, vandaar een krachtig hert als symbool in het wapen. De kleur groen verwijst ook naar het park.

De Houtsche RFC “Fear the Deer”